Sideline

donderdag 27 april 2017


Ik heb een krant besteld. De New York Times nog wel. Los van het feit dat ik alles en tegelijk niets met de stad heb, los van het feit dat ik iets met en tegen kranten heb. Ik heb een krant besteld. Het dagelijkse nieuws, maar dan weggeveegd. Ik heb een lege versie besteld. Van de New York Times nog wel. Het had ook Die Zeit, El Pais of Le Monde kunnen zijn.  Maar sowieso een uitgave van Sideline, een creatief collectief dat graag inspeelt op massamedia en even graag een loopje neemt met de hele advertising business. De tot grid herleidde New York Times is exemplarisch voor wat Sideline doet: zeggen waar het op staat, benoemen wat je ziet. Zo hebben ze een Loaded - een Brits lifestyleblad - pagina per pagina nagemaakt met daarop telkens één zin waarmee ze omschrijven wat je normaal zou zien. Hetzelfde deden ze met een hiphop videoclip letterlijk frame per frame verwoorden. Vraagroepende beeldcultuur... ik heb alvast de New York Times besteld. 

0 reacties:

SOELAAS All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger